A társasjátékos ajánló

Mit játsszunk?

7 Általam Legkevésbé Kedvelt Társasjáték

2017. február 03. - mitjatsszunk?

dont_like.jpg
Hogy közelebb kerüljetek az ízlésemhez, gondoltam összeszedem azokat a játékokat, amiket kifejezetten nem kedvelek, nem ajánlok, sőt valójában komoly fizetést kérnék érte, hogy játsszak velük. Fontos azonban leszögeznem, hogy ez az én ízlésem, ha olyan játékot érintenék, ami a kedvenced, ne haragudj meg érte, ez egy ilyen szubjektív műfaj. Íme, a legkevésbé kedvelt játékaim:

1.  Munchkin:

Na, rögtön a közepébe. Nem, de nem ám, nagyon nem! Már a címe sem, pláne ahogy kinéz. Ráadásul a játék tematikája: a havert hátba döfni… egy esélyt adtam neki, és sajnos pont olyan rossz volt, mint, amennyire tartottam tőle. A társasjátékozás Adam Sandlere ez a gyújtósalapanyag. Ezernyi kiegészítőjével boltok tucatjairól vigyorog rám ez az ismeretség-temető, ami olyan ronda, hogy szebbet tüsszentek. Hogy maradna az összes abban a pokolmélyi kazamatában, ahonnan előjött.

2.  Galaxy Trucker:

Sokak ajánlása után próbáltam ki ezt a játékot és életem egyik legborzalmasabb játékélményét köszönhetem neki. A játék két részből áll: az elején építesz egy űrhajót, aztán tehetetlenül nézed végig, ahogy szétesik, szétlövik, elpusztul az, amit nagy nehezen felépítettél. Majd ugyanezt még kétszer átéled… ééés ennyi. Ez a játék büntet, sőt ez a leg- ”büntetőbb” játék, amit ismerek. Ad valamicskét, aztán visszaveszi az egészet. Messziről, nagyon messziről elkerülöm, mint egy radioaktív hulladékot. Vesszen az űrbe!

3.  Evolúció:

Nagyon szerettem volna szeretni ezt a játékot és hatalmas csalódás ért, amikor kipróbáltam. Ronda, buta, értelmezhetetlen, tervezhetetlen zűrzavar, a játékélmény és hangulat teljes hiányával, olyan, mint egy harmatos böffentés. Konfrontatív, túlárazott, rossz minőségű, a játék közepén lehet tudni ki fog nyerni, tele van olyan dolgokkal, amiket nem szeretek. Van rosszabb, de ez nagyon keserű ízt hagyott a számban. Hogy halt volna ki...

4.  Sakk:

Ez amúgy egy nagyon jó kis játék, de nekem a gyermekkoromból származó, nagyon régi ellenérzésem van vele kapcsolatban. Amikor kicsi voltam, a sakkot egy kultikus, mitikus pátosz övezte, hogy az „A JÁTÉK”, és csak akkor számítasz jó társasjátékosnak, ha ebben jó vagy. És én persze nem voltam valami nagy sakkmester, agy hiába próbálkoztam, sok frusztrációt köszönhetek ennek. Most már tudom, hogy ez egy nagy baromság és erről a gyermekkori traumáról nem a sakk tehet, de ha a sakkra gondolok, máig összeszorul a gyomrom és nagyon nem szívesen ülnék le egy partira. Konfrontatív, agresszív, modoros, túlságosan szimmetrikus, és avítt játéknak tartom, aminek múzeumban a helye. Lepje por.

5.  Rizikó:

Alapvetően a háborús témájú játékokat én nem nagyon szeretem. A főiskolán legtöbbet a Rizikó került elő és mindenki azt mondta, hogy ez a játék zseniális, és ez a stratégia és hadászat játéka, és hogy mekkora Alfa és Omega! Akkoriban még bevettem ezt, de most hogy már jó pár társas fordult meg az asztalomon, látom, hogy közel sincs így. Nyomokban tényleg vannak benne stratégiai elemek, de hatalmas a szerencsefaktor, pokoli hosszú a játék és (könnyen lehet, hogy tévedek) szerintem nem hozza közelebb az embereket egymáshoz, de még csak tisztességes hangulatot se teremt. Sortűz általi halált neki!

6.  Csótány Póker:

Ez a játék konzisztens a témájával és tényleg egy rohadék játék. Szívből utálom. Nem véletlenül rossz, hanem tervezetten és letesztelten, tudatosan fordítja egymás ellen a játékosokat. A játék lényege, hogy szívassuk azt, akinek a legrosszabbul megy. Nyomjuk még mélyebbre, rúgjunk bele. Veszítsen egyvalaki, mert mi csak akkor nyerünk, ha valaki veszít. Ez a játék nekifutásból, előre megfontolt szándékkal, különös kegyetlenséggel, visszaesően gonosz. Annyira utálom, hogy megtartottam, hogy emlékeztessen, hogy ennél lejjebb nincs. Ez a pokol egy kis relikviája. Enyésszen!

7.  Monopoly:

Az általam egyik, ha nem a legkevesebbre tartott játék, „nagyon a bögyömben van”, ahogy mondani szokás. Konkrétan hiszem, hogy a világ jobb hely lenne nélküle és nem túloznék, ha egy születésnapi tortába sütött HIV vírussal fertőzött borotvapengéhez hasonlítanám. Készítettem is egy listát a Monopoly bűneiről, hamarosan olvasható lesz.

Nos, ezek amikkel nem, de ezeken kívül szinte mindennel igen. Hamarosan készül a kedvenceimről a lista! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://7mitjatsszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9512179536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása