A társasjátékos ajánló

Mit játsszunk?

Bora Bora élménybeszámoló

2017. augusztus 09. - mitjatsszunk?

Játékosok száma: 2 - 4
Játékidő: kb. 60-120 perc
Alkotó: Stefan Feld
borabora_1_1.JPGTegnap este ez a játék került nálunk asztalra, így gondoltam frissen megosztom veletek az élményeimet. Régóta követem nyomon Stefan Feld német társasjáték tervező mester munkásságát, eddig úgy ismertem meg hogy kifejezetten komplex, és ki merem jelenteni, hogy "nehéz" (gémer), és az én ízlésemnek tetsző játékokat készít. Sok szempontból tartozik a kedvenceim közé. Bár általában nem különösebben szép kivitelűek a társasjátékai, a Bora Bora üde színfoltja a játékos polcunknak, és tegnap este engedtünk a csábításnak. :) 

Magát a játékmenetet most nem részletezném, alapvetően egy stratégiai, euró (kis szerencse alapú) társasjátékról van szó, melyben a játékosok Bora Bora szigetvilágában próbálnak lehetőleg minél több pontot összegyűjteni. Ehhez számos út vezethet, kagylógyűjtögetéssel, halászattal, isteneknek való hódolással, és további hangulatos játékelemekkel.Néhány személyes észrevétel a játékélménnyel kapcsolatban:

borabora_2.jpg

  • Én még nem igazán játszottam könnyed Stefan Feld-féle játékkal, itt sem a térdcsapkodó mókázásé a főszerep. Ez a játék szerintem kifejezetten nehéz, mi ezúttal ketten játszottunk vele egy izzasztó, de élvezetes másfél órát. 
  • Akárhányszor kerül elő, ez a játék mindig a sokszoros újratervezést, és a kombinációk (láncolatok) létrehozásának művészetét kéri tőlünk, így elsősorban azoknak ajánlom, akik tapasztaltabb játékosok, szeretnek számolni, és tervezni.
  • Nagyon kedvelem ennek a játéknak a színvilágát, karibi hangulatát, flowját, igazi élmény vele játszani.
  • Mindezt egy kicsit megtöri sajnos a fordulók közti "rendrakás" (újratöltés) fázisa, ami engem zavart.
  • Azt is fontos megemlíteni, hogy bár a játékosok közti interakció csekély, de ami van, az csúnyán egymással kitolós. Ritkán lesz ugyan kapacitásod kifejezetten arra koncentrálni, hogy a többiek dolgát megnehezítsd, de ha igen, azzal erősen elvághatod a tervezésük útját.
  • Bár kockadobós játék, de a tervező ügyesen megoldotta az ebből adódó szerencsefaktor kibalanszolását, így nem érzem szerencsejátéknak a Bora Borát. (És ezt nem csak azért mondom, mert nyertem. :)
    borabora_3.jpg

Hogyha már játszottad, és tetszett, ajánlom továbbá az alábbi Feld klasszikusok kipróbálását is:
The Castles of Burgundy (az egyik favoritom, ebben a videóban említem is)
Trajan
Bruges

Jó játékot mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://7mitjatsszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr8312729642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása