A társasjátékos ajánló

Mit játsszunk?

7 Nagy Esseni Játékélményem

2017. november 02. - mitjatsszunk?

1478767275.pngIdén is sikerült eljutnom az Esseni társasjáték-börzére, amin rengeteg nemzetközi kiadó képviselteti magát. Ekkor Németországban összegyűlik a szakma és ipar apraja nagyja, hogy egyszerű kifejezéssel „jelen legyen”; megmutassa magát egymásnak és közönségének, és kipróbáltassa és árulja a játékait. Igyekeztem a lehető legtöbb játékot kipróbálni, ám ez a résztvevők elképesztő száma és a tömeg miatt erősen korlátozott volt. Nem egy játék teszteléséhez volt kígyózó sor, de talán az ügyes helyezkedésnek hála azért odajutottam pár egészen remek darabhoz. Következzen ezek közül hét:

img_7661.JPG1. Transatlantic

Mac Gerdts (Concordia, Navegador, Antike) játéka a (gőz)hajózás hőskorába repít vissza minket, a XIX. század-fordulóra, amikor nagy nemzetközi hajótársaságokként igyekszünk a lehető legtöbb hírnévpontot gyűjteni. Ehhez gőzösöket adunk-veszünk és igyekszünk magunkat a lehető legügyesebben pozícionálni az óceánokon. A mechanizmus a Concordiából ismert kártya menedzsment, nagyon szépen ráültetve a témára. Engem meglepett, hogy Mac kidobta a térképet a játékból, amit eddig szinte minden művében használt. Négyen szabálymagyarázattal kellemes két óra volt a játékidő, összességében elmondható, hogy egy gyönyörűen illusztrált euró típusú gazdasági játékot volt szerencsém kipróbálni.

img_7602.JPG2. Trol

Ebben a hangulatosan illusztrált játékban egy troll klán vezetői lehetünk, akik éhesek és vadászatra mennek. A prédák azonban trükkösek és sokszor több klán összefogására lesz szükség, de mivel trollokról van szó, nos lesznek meglepetések – már ami az összefogást illeti. Az elején kicsit szkeptikus voltam, mert nem igen szeretem a „többiekkel kitolós” játékokat, de itt parádésan működik a trollkodós hangulat különleges a troll-képességekkel és egyedi dobókockákkal. Kis kooperációk alakulnak ki, legalább annyiszor szurkoltam egy kolléga sikeres dobásának, mint hogy rontsa el. Hamar berántott ez a mélynek nem igazán nevezhető hangulat, és nagy örömmel vettem meg egy példányt, hogy itthon is trollkodhassunk.

img_20170927_194713.jpg3. Rajas of the Ganges

Az indiai témára azonnal felkaptam a fejem, pláne amikor játékmechanikai infókat hallottam. A játéktábla szélén egymás mellett fut a győzelmi pont és a pénz-sáv egymással szemben, a játék végét az váltja ki, ha egy játékosnál ez a két gyűjtött érték összeér. És csak annál számít a pont, akinél összeért. Plusz gyönyörű dobókockák, kockalehelyezési rendszer és autentikus látvány. Dennis Lohausen illusztrátor munkásságát én szeretem, van valami képregényesen mesés a képi világában, ami szememnek és szívemnek egyaránt kedves.

img_7577.JPG4. Majesty: For the Realm

A Splendor készítőjnek idei játéka elsősorban külcsínével vonzott, de most már játékélményével is. Kifejezetten parádés művet ismertem meg a Majesty-ben, melyben egy kis falucskát töltünk meg különféle középkori figurával, úgy hogy a legtöbb győzelmi pontot/pénzt csikarjuk ki a helyzetből. Vitathatatlan, hogy nem életem legmélyebb játélménye, de családi játék kategóriában bőven megvan benne az a mélység, hogy bármikor szívesen újra játszanék vele, sőt venném meg, amint tudom. Kicsit hajaz a Century – Fűszerút című remekműre, de egy remek játékra hasonlítani nem bűn, szerintem.

img_7693.JPG5. Meeple Circus

„Na most már, hogy sokféle társasjátékos fa alkatrészt gyártanak, valakinek eszébe jutott, hogy milyen vicces lenne ezeket ügyesen egymásra pakolgatni.” – Gondoltam magamban orvvul. Valójában igazam volt, de a Meeple Circus ettől függetlenül egy káprázatosan szórakoztató családi játék. Nagyon fáradt voltam már, amikor asztalhoz kerültem és nagyon felvillanyozott az élmény. Az egyik kedvenc családi-ügyességi játékom lett, parádés hangulat kerekedett pillanatok alatt a porondon, akarom írni, asztalon. Ha van valakinek érkezése kipróbálni kisebbekkel-nagyobbakkal, mindenképpen ajánlom. Ez nagyon nem „szőröstökű gémereknek” való játék, de akár iskolai környezetben, akár táborban, akár otthon nagyon szívesen játszanám.

img_7711.JPG6. Merlin

Stefan Feld az egyik kedvenc szerzőm, ha egy üres dobozra írná rá a nevét, az is érdekelne. Most azonban a külön is parádés játékokat jegyző Michael Rieneck-kel karöltve dolgozott a családi játékokat preferáló Queen kiadó gondozásában. Amint lehetett kipróbáltam és bár kicsit kitárgyaltnak érzem az Athur király mondakört, a téma itt nagyon szépen simult a mechanikákra. Természetesen rengeteg mindet lehet csinálni, vannak árulók, központi dobókocka-mechanizmus, a látvány szép, nem csalódtam. Nem Feld legjobbja, de hamar feledtette velem a tavalyi Jorvík okozta keserű szájízt.

pic3212934_md.jpg7. Hexpanse

A legnagyobb örömmel írom, hogy egy hazai fejlesztésű játékot sikerült kipróbálnom Essenben és bár a külcsín elsőre megnyert, magával ragadott a játélmény is. A Hexpanse alapjáraton egy alaposan felturbózott „ötödölő”, de olyan mennyiségű extra képesség és lehetőség lett belepakolva, hogy az első bemelegítő játék után felrobbant a fejem. Szerintem ketten is parádésan működik (sőt), mi hatan ültünk az asztal körül és erősen taktikusnak érzetem. A látványt külön dicsérném, a frakciók abszolút egyedi dizájnt kaptak, ami egy alapjáraton absztrakt játéknak nagyon jól áll.  

Remélem, hogy a listában szerepló játékok előbb utóbb (akár magyarul is) elérhetőek lesznek itthon kiskereskedelmi forgalomban is.

Jó játékot!

A bejegyzés trackback címe:

https://7mitjatsszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr2113146468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása